قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اهم موارد به شرح زیر است:
- ۵ موسسه ای که مورد ادغام گرفتند عبارت بودند از بانک مهراقتصاد، بانک قوامین، بانک انصار، بانک حکمت ایرانیان موسسه مالی و اعتباری کوثر
- نیروهای انسانی بانک سپه حدود ۱۵ هزار نفر بودند که با اضافه شدن کارکنان ۵ بانک ادغامی این تعداد مجموعا به حدود ۵۰ هزار نفر رسید.
- تعداد شعب ۵ بانک ادغامی و بانک سپه حدود ۴۸۰۰ مورد بود که مقرر شد قبل از ادغام هرکدام از این بانکها ۱۰ درصد شعب خود را کاهش دهند و پس از ادغام نیز بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود داشت و محل استقرار شعب از بانک سپه خواستیم تا اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار دهد.
- لذا براساس برنامه ریزی انجام شده نیروی انسانی بدون هیچ مشکلی در بانک سپه مشغول فعالیت شدند و برای کارکنان ستادی نیز بر اساس چهارچوبی که در بانک سپه با همکاری ستاد نیروهای مسلح و بانک مرکزی تدوین شده است اقدام شده است.
-براساس بررسیهای به عمل آمده بر روی بانک های مشمول طرح ادغام از لحاظ سپرده پذیری، تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی آنها به مردم، مقرر شد چندین کار به صورت همزمان عملیاتی شود و سرویسدهی، خدماتدهی این بانکها و فعالیتشان در شبکه بانکی بدون هیچ خللی تداوم یابد و عملاً مردم احساس کنند که شبکه شعب به صورت کامل در اختیارشان است.
-اجرای مصوبات شورای پول واعتبار و دستورالعمل هایی که در این زمینه وجود داشت مورد توجه ما بود. از این رو در همان حال که موضوع ادغام به صورت جدی پیش میرفت، در این پنج موسسه روندهای اصلاحی، کاهش نرخ سپرده و اجرای دستورالعملهای بانکی به صورت جدی دنبال شد و خوشخبتانه انحرافات این بانکها در عملکرد نیز در مسیر اصلاح قرار گرفت.
-با انجام این ادغام بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سپرده این بانک است که تقریباً حدود ۵۰ درصد از بانک بعدی که همان «بانک ملی» است فراتر قرار می گیرد.
-امیدواریم به همان شکل که این پنج بانک توانستند به صورت تفکیکی خدمات ارائه کنند در مقیاس بزرگ تر نیز عملکرد مثبتی در نظام بانکی داشته باشند.
نظر شما